Методичне об'єднання вчителів інформатики

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.



Профільне навчання

Сообщений 1 страница 30 из 36

1

На сайті МОН з'явилися проекти програм профільного навчання.
Завантажуйте http://www.mon.gov.ua/education/average/profil/
вивчайте і готуйте пропозиції. До 10 грудня можна впливати на зміст.

Отредактировано В.Ребрина (2007-12-03 17:14:23)

2

В.Ребрина написал(а):

На сайті МОН з'явилися проекти програм профільного навчання.

Чомусь нічого не качається. :(
Хтось зміг завантажити програми?

3

Таки нічого не качається! :-(

4

Дивіться Полонський сайт там вже все є і без архіву

5

Сашко дивись свою пошту. Зараз буде.

6

Посилання є на олімпіадному сайті. Прохання впливати на зміст, поки це можна робити. Потім нам за цими програмами працювати.

Отредактировано В.Ребрина (2007-12-04 17:28:22)

7

Білоус Анатолій написал(а):

Дякую п. Анатолію! :-)

8

Аналіз проекту програм з інформатики.

Автори програми виходили з того, що у 9 класі основної школи учні вже вивчали інформатику в обсязі, передбаченому програмою курсу інформатики для основної школи, розрахованою на 12-річне навчання (автори — М.І. Жалдак, Н.В. Морзе, [1]). Зокрема, припускається, що учні:

1. Інформатика. Програми для загальносвітніх навчальних закладів. – Запоріжжя: Прем'єр, 2003. — 304 с.
Це
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів
Інформатика
7–9 класи
(Укладачі: Жалдак М.І., Морзе Н.В., Науменко Г.Г.)
Пояснювальна записка
Програми розроблені відповідно до проекту Державного стандарту загальної середньої освіти стосовно шкільного курсу  «Інформатика» [1] з урахуванням концепції інформатизації освіти [2], концепції Загальної середньої освіти (12-річна школа) [3].

Виникає запитання. Хто зловив «гаву», вчитель, адміністрація школи чи хтось інший?
В навчальних планах сказано, що інформатика в 12 річній школі починає вивчатись з 9класу, а 7 клас уже вчиться без інформатики. Це означає, що 1 рік вони вже згаяли, або де програма за якою інформатика вивчається з 9 класу?

Тематичне планування навчального матеріалу (7-9класи)

з/п Тема Кількість годин
9 клас
14. Основи алгоритмізації та програмування.
Вступ
1
15. Алгоритми й алгоритмічні структури 3
16. Навчальна алгоритмічна мова 9
17. Методологія проектування програм 1
18. Системи візуального програмування 18
Резерв 3
Всього 35
Розподіл навчальних годин на вивчення розділів програми (10-11класи)
№ розділу Розділ навчальної програми Години
10 клас (30 годин + 4 години резервного часу)
1 Основи програмування. Візуальне середовище програмування 7
Запитання. Це логічне продовження вивченого у 9 класі, чи все спочатку?

Орієнтовний перелік програмного забезпечення,
необхідного для успішного навчання за програмою курсу:
Windows XP, Linux, Outlook Express, The Bat, Internet Explorer, Opera, MS Word, Будь-яка програма пакету MS Office, CorelDraw, MS Excel, Visual Studio 2005, Borland Delphi 7.0, ICQ, Windows Messenger, Атлас України, Lingvo, Prompt, Плай, Рута, Nero, MS PowerPoint, MS Producer, Windows Movie Maker, MS Access, MS Front Page, Macromedia Dreamweaver.
Запитання. Перелік програмного забезпечення вражає. Тільки хто має забезпечити наявність цих програм у школі? За чиї кошти це має бути придбано? (Оскільки при установці нових НКК не всі вище вказані програмні засоби були встановлені. А якщо взагалі поставка нових комп’ютерів в школу не передбачається, то що тоді?)
Чи будуть забезпечені ці програми реальними шкільними підручниками, а не довідковою літературою з базару.

Михнівська ЗОШ І-ІІІ ст., в якій я працюю, є центром освітнього округу до складу якого входять Клубівська ЗОШ І-ІІІ ст. та Васьковецька ЗОШ І-ІІ ст. і викладання інформатики в цих школах відбувається за програмами:
• «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів, спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв. Інформатика (поглиблений курс). 8–11 класи. (Укладачі: Жалдак М.І., Морзе Н.В., Мостіпан О.І.)» - для учнів які обрали поглиблене вивчення інформатики;
• Програми для загальноосвітніх навчальних закладів універсального профілю. Інформатика. 10–11 класи. (Укладачі: Жалдак М.І., Морзе Н.В., Мостіпан О.І.) – для учнів які обрали вивчення швейної та тракторної справи.
Виникла така ситуація, що після закінчення 9 класу в Клубівську ЗОШ І-ІІІ ст. приходять учні із сусідньої Щуровецької ЗОШ І-ІІ ст., а в Михнівську ЗОШ І-ІІІ ст. приходять учні Завадинецької ЗОШ І-ІІ ст. та Двірецької ЗОШ І-ІІ ст. і в своїх школах вони інформатики не вивчали, але хочуть вивчити її поглиблено. Отже виходить, що учні округу вже пройшли частину матеріалу, а ці зовсім не готові до вивчення інформатики по даній програмі. А відмовити ми не маємо права, тому що держава гарантує всім учням рівний доступ до освіти.
Що робити з учнями які вчили інформатику у 8-9 класах за першою програмою, а потім у 10 класі вирішили обрати вивчення швейної та тракторної справи? Їх приходиться переводити на вивчення по другій програмі, але там майже не залишається матеріалу, який приходиться розтягувати, тому що іншої програми немає.
Програми які нам пропонуються до розгляду на мою думку таку ситуацію ще більше погіршать. Коли в умовах великого міста учень може поміняти навчальний заклад, якщо його не влаштовують умови навчання, то в сільській місцевості такого вибору в учнів немає. Це призведе до того, що сільські діти ще більше будуть позбавленні доступу до нових інформаційних технологій, у них просто не буде вибору.
Пропоную узгодити програму з інформатики і навчальні плани на навчальний рік таким чином, щоб це не перешкоджало учням вільно здобувати нові знання.

Вчитель інформатики Михнівської ЗОШ І-ІІІ ст. Білоус Анатолій Іванович.
aibilous@i.ua

Отредактировано Білоус Анатолій (2007-12-06 02:31:52)

9

Дійсно, якщо аналізувати програму, то це потрібно робити в комплексі з програмою з середньої школи. Якщо вважати, що предмет вивчався в середніх класах за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів із збірника програм М.І.Жалдака (ст.184-205), то цю програму можна брати за основу (тим більше, що в пояснювальній записці до неї дозволяється маневрувати). Але ж в сьогоднішніх 7-х та 8-х класах інформатика не вивчається! А якщо передбачено вивчення предмету з 9-го класу, то програму потрібно було розробяти для 9-11 класів.

10

Питання до В.Ребрини: чому знову аврал? чому знову на обговорення програми вього декілька днів? чи нас пізно повідомили? чи це все для галочки?
Зауваження, звичайно до програми є. Наприклад, враховуючи те, що класи будуть профільні, не виключено, що буде багато переходів дітей зі однієї школи в іншу, не завадило б на початку 10-го класу передбачити хоча б 5 годин на узагальнення матеріалу із середньої школи, для "вирівнювання" рівня знань учнів.
Моя думка:
1. клопотати про відстрочку прийняття програми хоча б на місяць;
2. провести методоб'єднання вчителів, де обговорити програму;
3. поставити перед Міністерством питання про розробку Комплексної програми (7-12 чи 9-12 класи).
Привіт зі Старокостянтинова!

Отредактировано Alex (2007-12-07 20:31:01)

11

Вибачне за флуд. Читаючи програми я дійшов висновку, що МОН перепутали свята  :D 6 грудня і 1 квітня :D . Більш детальніше про програми свою думку я висловлю на вихідних.

12

Білоус написав дуже багато, тому не буду повторюватись. З ним повністю згодна. Ще мої зауваження:
1. Стандартний і академічний рівень відрізняються лише програмою для 12 класу, а де ж профілізація в 10-х та 11-х?
2. Що означає: "Водночас кількість навчального часу, що відводиться на вивчення тієї чи іншої теми, може бути скорегована залежно від особливостей того чи іншого напряму навчання."? Я так розумію, що все можна так і лишити  без змін? Тоді не буде ніякої профілізації. Може треба написати відповідні програми згідно профілів та напрямків, а не пропонувати це зробити вчителю самостійно.
3. На мою думку мало практичних робіт. Учням буде не цікаво.
Збільшити в деяких темах за рахунок лекційних:
10 кл. Векторна графіка 4 всього, 1 практична. Пропоную 2 практичних. Табличний процесор 6 всього, 2 практичних. Пропоную 3 практичних.
11 кл. Спілкування в інтернеті 4 всього, 1 практична. Пропоную 2 практичних. Презентації 8 всього, 3 практичних. Пропоную 4 практичних.
12 кл. Бази даних 8 всього, 2 практичних. Пропоную 3 практичних. В академічному рівні також збільшити на 1 практичну. Створення веб-ресурсів 7 всього, 2 практичних. Пропоную  3 практичних. В академічному рівні також збільшити на 1 практичну. Розробка колективного проекту 4 всього, 1 практична. Пропоную 2 практичних. Алгоритми і структури даних 18 всього, 5 практичних. Пропоную 6 практичних. Програмні засоби для математика всього 4, 1 практична. Пропоную 2 практичних.
4. Сподіваюсь, що за 2 роки МОН вже знайде і забезпечить відповідними:
   -  підручниками хоча б вчителів;
   -  ліцензійним програмним забезпеченням;
   - НКК (сільські школи);
   - Інтернетом (сільські школи).
Інакше працювати за даними програмами можна лише на 50%.
5. Ну і те, про що говорив Білоус в першу чергу: хтілося б побачити програму для 9 класу.
6. І ще одна моя пропозиція: провести курси щодо нової програми, адже вона набагато відрізняється від нинішньої деякими темами. Можливо там можна буде також ознайомитись з прикладами запропонованих практичних робіт та темами проектів.
Якщо ще щось новеньке придумаю, напишу.
Вітаю всіх із повноліттям української армії!!!  :)

13

Білоус Анатолій написал(а):

Орієнтовний перелік програмного забезпечення,
необхідного для успішного навчання за програмою курсу:
Windows XP, Linux, Outlook Express, The Bat, Internet Explorer, Opera, MS Word, Будь-яка програма пакету MS Office, CorelDraw, MS Excel, Visual Studio 2005, Borland Delphi 7.0, ICQ, Windows Messenger, Атлас України, Lingvo, Prompt, Плай, Рута, Nero, MS PowerPoint, MS Producer, Windows Movie Maker, MS Access, MS Front Page, Macromedia Dreamweaver.
Запитання. Перелік програмного забезпечення вражає. Тільки хто має забезпечити наявність цих програм у школі? За чиї кошти це має бути придбано? (Оскільки при установці нових НКК не всі вище вказані програмні засоби були встановлені.
Чи будуть забезпечені ці програми реальними шкільними підручниками, а не довідковою літературою з базару.

Повністю згідний. При розгляді програми почав би з саме з цього. У нас виходить як завжди спочатку робимо, а потім будемо думати що з цим робити. Зокрема програма для 8-9 класів загальної школи більш менш, а от в 10-11 починається вивчення програм, які дуже добрі, ефектні, але коштують за 100$ і більше (CorelDraw, Fotoshop, Borland Delphi 7.0 і тд.), а тако ж мають відповідні вимоги до апаратного забезпечення. (мені так здається, навіть деяка частина з них не сертифікована у МОН для навчальних цілей).
А чи готові випускники пед ВУЗів вчити, скажімо за програмою поглибленого використання і чи у цих ВУЗах скореговані плани по підготовці випускників сгідно нової програми?
На моє переконання необхідно зменшити акцент на відповідному ппрограмному забезпеченні. Тако ж  підтримую колег розробити програму, в якій вивчення інформатики включало 10-12 кл. (маю на увазі корекцію для тих учнів, які в 7-9 не вивчали інформатики).

Отредактировано badm (2007-12-06 15:16:55)

14

Усім учасникам форуму привіт!
Перш за все хочу привітати чоловіків з Днем Української армії і побажати всього найкращого у житті.
Тепер щодо проекту програми:
1. Згідний з усіма колегами, що потрібно було б розробляти програму з 9 класу.
2. Невказано по якому підручнику буде викладатись даний курс.
3. В пояснювадльній записці сказано, що вчитель самостійно може корегувати кількість навчальних годин по  темах, відповідно до профілю навчання. Виникає питання: чому розробники не врахували цього самі?
4. Згідний, що на 3 роки навчання (136 годин) мало практичних годин.
5 Виникає питання про ліцензійне програмне забезпечення: хто його поставить в школи?
6. На мою думку тема практичної роботи №18 некоректно поставлена: "Створення, адміністрування й використання форуму". В навчальних досягеннях сказано:• реєструватися в інтернет-форумі;
• брати участь в обговореннях на інтернет-форумах.
7. Чому тільки Visual Studio 2005, Borland Delphi 7.0?
8. Багато проблем в сільських школах виникає при вивчення теми "Інтернет".
9. Вважаю що дана програма є "сирою" і її потрібно доопрацювати.
10. Мабуть що розробникам даного проекту потрібно було б створити Всеукраїнський форум по обговоренню.
А взагалі з проектом ознайомився дуже поверхнево, тому що тільки сьогодні про дізнався.
З повагою В.

15

На мою думку 1 год. на тиждень в стандартному рівні і 1 год. в 10, 11 класах в академічному рівні (тим паче, що цей рівень розрахований на фізико-математичний профіль) – замало для викладання курсу інформатики. Це ще й не дасть змоги спарювати уроки, що інколи було б бажано.
А в пояснювальній записці до програми поглибленого вивчення інформатики зроблено акцент: «учні у 8-9 класах отримують базові знання з основ алгоритмізації та програмування, користуючись при цьому на вибір вчителя будь-яким з середовищ програмування, що не є об’єктно-орієнтованими та підтримують роботу з мовою програмування Паскаль», а потім: «в програмі передбачено ознайомлення учнів з елементами об’єктно-орієнтованого середовища програмування Delphi в розрізі роботи в консольному режимі. Це дає можливість учням максимально коректно обирати середовище програмування для реалізації алгоритмів». З цим я хочу не погодитись, що це дає можливість учням максимально коректно обирати середовище програмування. Вважаю, що в майбутньому потрібно орієнтуватися на об’єктно-орієнтовані мови програмування (наприклад, на C#) і не тільки в консольному режимі, а мабуть більше в графічному.
Ще в переліку програмного забезпечення потрібно більше альтернативних програмних продуктів. Так в переліку ОС є Windows XP та Linux, в переліку поштовиків є OutlookExpress та The Bat, а в переліку текстових та табличних процесорів тільки Word та Excel. Чому не додати сюди ще програми пакету OpenOffice?

Вітаю усіх з Днем Української армії! (Желаю быть всегда в строю, но не в бою!!!)

Отредактировано gabelchuk (2007-12-06 16:03:22)

16

ООП програмування мені взагалі здається, що його суть можна зрозуміти в консольному режимі, а потім добавляти графіку. Найбільш для цого на мій погляд підходять С++/С#/java, таr як вони по своїй суті є ООП мовами програмування. Delphi непогане графічне седовище (мова), але ООП в ній організовано  можна сказати не досить добре.

Отредактировано badm (2007-12-06 16:24:11)

17

Проект прочитала, проконсультувалась із завучем і зрозуміла так:
1. Інформатика буде вестись з 9 класу (основний курс), отже програма десь є чи має бути (хочеться вірити). За новою програмою 10-12 класів будуть іти ті діти, що зараз йдуть за програмою 12-річної освіти, тобто нинішні 7-класники. Решта закінчують школу за своєю 11-річною програмою. Отже з новою програмою ми будемо працювати через рік і то тільки в 9 класі.
2. В орієнтованому переліку програмного забезпечення вказано орієнтовані програмні забезпечення, тобто можна вибирати чи можливо підбирати самим, аби програма виконувалась. Наприклад, замість CorelDraw можна використовувати вбудований графічний редактор векторної графіки у Wordi. Це ж робота з автофігурами. Так? Крім класів художньо-естетичного профілю цього досить.
Проект викликав бурхливі враження. Приємно було б, якби всі розумні зауваження врахувались. Тобто це не лише для галочки.

18

Alex написал(а):

Питання до В.Ребрини: чому знову аврал? чому знову на обговорення програми вього декілька днів? чи нас пізно повідомили? чи це все для галочки?

Шановні колеги, я не працівник МОНУ. У понеділок (3.12) на сайті МОНУ ці програми з'явилися, а до 10.12 можна дати рекомендації.
Адресуйте питання по адресу. Мені ці терміни також не подобаються, але ми можемо до 10.12 ще встигнути.

Отредактировано В.Ребрина (2007-12-06 17:39:18)

19

Дуже шкода, що час ознайомлення з проектом досить короткий, мало часу і для глибокого аналізу цього проекту.
Залишається погодитись  з

Білоус Анатолій написал(а):

Аналіз проекту програм з інформатики.

і з

Говорушко В.П. написал(а):

Тепер щодо проекту програми:

а також з колегами які вже висловили свою думку.

20

Пропозиції для підготовки програми з інформатики для 12 річної освіти.
1. При  затвердженні програми з інформатики у 12-річній школі необхідно врахувати те, що більшість сільських шкіл України - малокомплектні.
2. Профілізація школи розпочинається з 10 класу.
•    Недоліком існуючих програм з інформатики є те, що вони не розраховані на учнів , які вперше схотіли б вибрати предмет як профіль навчання у 10 класі. При наявності бажаючих учнів у школі, можна ввести поглиблене вивчення предмета з 7, 8 класу, хоча навчальний план виділяє для інформатики 1 годину тільки у 9 класі. Але учні 8-9 класів малокомплектної школи , при такому підході, будуть перевантажені, (якщо використати години варіативної складової) при умові введення поглибленого вивчення предмета. Через те, що не всі учні виберуть предмет для поглибленого вивчення, в класах (групах) 7-9 кл. потрібно буде вивчати інформатику як за звичайною та і за поглибленою програмою. У 10 класі ті учні, які вивчали предмет раніше за звичайною програмою, не зможуть обрати інформатику як профіль (хоча це передбачено навчальним планом). У 10-12 класах в частини учнів шкіл І-ІІ ступенів, які не вивчали предмету, не буде можливості вибрати інформатику як профіль навчання. Це в свою чергу звужує можливості сільських учнів по поглибленому вивченню інформатики, або вивченню її як профілю в 10—12 класах.
Пропозиції:
Має бути програма для учнів які не обирають предмет ні для поглибленого ні для профільного вивчення (9-12 кл.).
Має бути програма з інформатики для профільного вивчення для учнів 10-12 класів ( Для учнів які обрали профіль навчання у 10 класі. + Для учнів які не мали можливості вивчати машинний варіант інформатики у 8-9 класах).
Має бути програма для поглибленого вивчення предмета (8-12 класи)

Директор школи:                 Миронов В.А.
Михнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Ізяславської районної ради Хмельницької області

21

Шановні колеги!
Я від імені вчителів ЗОШ №7 приєднуюсь до всіх зауважень, які ви висловили. Таке враження будто програма написана для "Галочки". Я би сказала "Галопом по Европе".
По-перше: Немає нової програми (проекту) для 9 класу (скільки годин на тиждень, скільки виділяється годин на певні теми), а та програма, по якій ми зараз навчаємо дітей також потребує вдосконалення. В ній немає наступності. Теми дублюються і на них відводиться така кількість годин, що засвоїти тему важко. Моя думка - краще дати, наприклад, в 11 класі 10 годин для вивчення даної теми, аніж давати 4 години в 10 класі і 6 годин в 11. А то тільки-но дитина починає оволодівати знаннями та навичками, як потрібно вже переходити до наступної теми.
По-друге: Ми вважаємо, що діти всі володіють технікою на досить непоганому рівні, а це далеко не так. Різне матеріальне становище сімей, різне відношення батьків до дітей, а звідси одні - дуже гарно володіють ПК (ті, хто має ПК і самостійно вдосконалює себе), другі - трошки(ПК є, граємось, але не вчимось), а деякі - взагалі "первобытный строй" (в кого дома немає ПК).
По-третє: По яким підручникам ми будемо вчити дітей? Знову писати конспекти???? Де взяти додатковий на це час???
По-четверте: Для того, щоб витримувати санітарні норми і за досить короткий термін досягнути потрібних результатів (ви звернули увагу на навички і знання, які потрібні учні набути за короткий термін вивчення тієї чи іншої теми?!?) потрібно:
   1) Мати мінімум два нормальних НКК (за нормами - це 16 ПК (1 робоче місце вчителя, 15 РМУ)). Де таке є?
   2) Мати відповідне програмне ЛІЦЕНЗОВАНЕ забезпечення.
   3) Мати відповідні до програми підручники, якими нас, як це не дивно, повинна забезпечити держава, а не батьки дітей.
По-п'яте: Я не бачу суттєвих відмінностей в проектах програм рівня стандарт та академічного рівня. А ви їх бачите??? Трохи більше годин і все. А як же профіль???
Ми знову біжемо попереду потягу :-((((
Писати можна багато, але щоб навчити дітей, треба затратити багато сил, ніхто не приведе до вас опитних користувачів, а за цією програмою навчити неможливо!
І, зрозуміло, нам треба більше часу, щоб більш досконало вивчити проекти, бо ми ознайомились поверхово.

22

Аналіз проекту програм з інформатики.
Зміст навчального матеріалу та вимоги щодо навчальних досягнень учнів заслуговують позитивного відгуку.
Автори програми виходили з того, що у 9 класі базової школи учні вже вивчали інформатику, але ж  окремої програми для вивчення інформатики у 9 класі поки що немає (опираються на "Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Інформатика. 7-9 класи". Укладачі: Жалдак М.І., Морзе Н.В., Науменко Г.Г.). Для цього потрібно узгодити ці програми.
Вивчення тем з інформатики в режимі 1 год на тиждень не дасть ефективності. Варто було б збільшити кількість тижневих годин до 2 год. 
Вивчення предмету в школі набагато полегшується при наявності підручника під програму. Можливо нарешті ми отримаємо необхідні посібники.
(Відповідно до програми курсу "Інформатика для профільного навчання" (10-12 класи) видавнича група BHV почала роботи над книжками серії "Інформатика. Профільне навчання": "Основи візуального програмування", "Основи Інтернету", "Основи комп`ютерних презентацій", "Основи веб-дизайну". Можна замовити посібники, звернувшись до сайтів: wwwosvita.info, wwwbhv.kiev.ua. До кінця 2007 року проводиться акція на придбання. Прохання  по можливості централізовано організувати доставку посібників (за кошти вчителів).

23

Прохання  по можливості централізовано організувати доставку посібників (за кошти вчителів).

Що значить "централізовано за кошти вчителів"? Де з’явився такий "центр"?

24

Кокорський написал(а):

Що значить "централізовано за кошти вчителів"? Де з’явився такий "центр"?

мабуть мається на увазі, що вчителі повинні подати заявки на придбання (за бажаням звісно) у свої РМК, і ті вже подаватимусь до видавництва узагальнені заявки.

у заявлених же програмах бракує інформатики у класах, що молодші за 10. а це і 9, і 7-8, і 5-6, і зрештою молодші класи... і це вже ті діти, котрі існують, на відміну від 10-класників за 12-річними планами, які появляться лише через 3 роки. хоч з іншого боку "лише" - це зовсім не "лише", а "вже"!

25

При обговоренні даного проекту кожний з нас висвітлив просто проблеми, які є на даний момент або які можуть бути потім
- Наявність підручників
- Підготовка вчителя
- Наявність , склад і забезпечення НКК
- Кількість учнів в школі
- І т.д.
А самого обговорення  поекту як такого, поки що не висвітлено.
Я вважаю, доцільним би було просто відповісти на  конкретно поставленні запитання. Тоді б це було простіше нам для викладу своїх міркувань  ,  і для Вас  Віталій Арсенович, щоб проаналізувати наші обговорення і пропозиції .

Мій аналіз проекту

І. рівень стандарт
1. Завданнями курсу
згідна

2. Структура навчальної програми
Згідна без доповнень

3. Особливості організації профільного навчання за різними напрямами

цитата «Слід зазначити, що повною мірою специфіка вивчення інформатики в профільних навчальних закладах може бути розкрита завдяки варіативній складовій навчання шляхом викладання курсів за вибором, перелік яких наведено у Додатку 1
якщо фінасування варіативної складової буде проводитись  – то  завдання курсу ми виконаємо.

4. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
Цитата « 12 б - Учень:
• має стійкі системні знання та творчо їх використовує у процесі продуктивної діяльності;
• вільно опановує та використовує нові інформаційні технології для поповнення власних знань та розв’язування задач;
має стійкі навички керування інформаційними системами в нестандартних ситуаціях»

- але це практично вміння кожного учня  , який має вдома ПК. . Не  вповній мірі  враховуються  оцінювання теоретичних знаннь .

5. Орієнтовний перелік програмного забезпечення,
Згідна, але за які кошти будуть можна буде придбати ліцензійне програмне забезпечення.

6. Розподіл навчальних годин на вивчення розділів програми
Мої пропозиції що до порядку тем, 

Перший блок тем – Глобальна мереже Інтернет
Комп’ютерні мережі й телекомунікації  - даються загальні вводні поняття Глобальної мережі, і чомусь в порядку стоїть майже останньою серед подібних тем. Ця тема повинна бути першою
Електронна пошта -
Основи інформаційної безпеки – захист інформації, захист від спаму – це можливо зрозуміти лише після ознайомлення з електронною поштою
Спілкування в Інтернеті

Другий Блок тем –Програмування

Алгоритми й структури даних
Основи структурного програмування
Основи програмування. Візуальне середовище програмування

На мою думку такий порядок тем буде доцільнішим

7. ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ  ТА ВИМОГИ ЩОДО НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ

Я б змінала кількість практичних робіт
10 кл. Векторна графіка  Пропоную 2 практичних.
Табличний процесор  Пропоную 3 практичних.
11 кл. Спілкування в інтернеті  Пропоную 2 практичних.
Презентації Пропоную 4 практичних.
12 кл. Бази даних  Пропоную 3 практичних.
Створення веб-ресурсів  Пропоную  3 практичних.
Програмні засоби для математики Пропоную 2 практичних
-
ІІ. академічний рівень
Не має особливих відмінностей, тому і аналіз подібний.

26

Шановні учасники форуму!
Приємно бачити, яке зацікавлення і небайдужість викликала тема щодо розгляду програм профільного навчання інформатики у 10-12 класах. Як Ви бачите, на обговорення МОНУ виставило програми, які ніяк не можна назвати програмами профільного навчання, про що було справедливо сказано Вами вище. З сайту МОНУ вони не скачуються. Концепцію профільного навчання частково підмінено концепцією курсів за вибором. Треба було створити профільні програми в межах інваріативних годин Типових навчальних планів для 10-12 класів, які Ви добре знаєте (див. збірник для вчителя інформатики). Фактично потрібні 3-4 програми: для суспільно-гуманітарного, природничо-математичного, технологічно-інформаційного напрямку і для однокомплетних шкіл. У цих програмах слід було врахувати особливості профілів, а не зазначати, що профільність мають врахувати вчителі по ходу навчання,  що також Ви критикували вище. На мою думку, основні профільні програми мали бути запропоновані авторами базової програми для 9-12 класів шляхом деякої модифікації, зміни кількості годин вивчення деяких тем залежно від профілю. Але автори базової програми з невідомих причин не взяли участі в конкурсі. Моя спроба взяти участь була невдалою. Гадаючи, що головні профілі будуть професійно зроблені корлегами з Києва, які з'їли на цьому пуд солі, я скромно висунів на конкурс програму для малокомплектних шкіл, оскільки Типовий план дає тут великі можливісті, а таких шкіл в Україні багато. Зразок моєї авторської програми, яка подавалася на конкурс, можна почитати на моєму сайті Сайт Глинського. Думаю, що її безпідставно зрізали, звинувативши в неконкретності і у відсутності описів практичних занять, хоча в програмі було написано, що всі заняття, де це можливо, трактуються як практичні. У цій програмі є багато цікавих ідей, які я буду удосконалювати і просуватиму далі в МОНУ.
З  Ваших повідомлень я бачу, що Ви майже не знайомі з базовою програмою для 12-річної школи, а також чекаєте, що хтось Вас забезпечить хорошими підручниками з інформатики.  Не будьте наївними. На мою думку, якщо цього не зроблю я, то це може зробити лише п. Шестопалов. У будь-якому разі рекомендую серйозно ознайомитися з моїм підручником для 9-го класу 12-річної школи Сайт Глинського, оскільки можливо за ним Вам прийдеться працювати якщо не зараз, то через півтора року. Підручник можна купити у всіх магазинах м. Хмельницького. На даний час 4000 осіб вже його читають чи вчаться за ним. В підручнику є методичні рекомендації для вчителя з витягом  погодинного планування згідно базової програми для 9-го класу. Навіть якщо мій підручник через рік не подолає конкурсних рогаток, він все одно буде найкращим, точніше одним з двох найкращих  :) , а Вам знову прийдеться робити вибір між безплатним і слабозадовільним і хорошим але платним.

Отредактировано ЯрославГлинський (2007-12-10 09:43:12)

27

На мою думку

АКАДЕМІЧНИЙ РІВЕНЬ
1. Тема 12 кл. «Програмні засоби для математика», а чому тільки математики, оскільки «Програма розрахована на вивчення інформатики в 10–12 класах загальноосвітніх навчальних закладів фізико-математичного та екологічного профілю природничо-математичного напряму в обсязі 1 година на тиждень у 10–11 класах та 2 години на тиждень у 12 класі»
2. А чому спочатку вивчається візуальне програмування, а потім структурне.
3. Дуже розкинуті теми (початок 10 кл. «Основи програмування. Візуальне середовище програмування», далі йдуть інші теми і знову в 11 кл. «Основи структурного програмування»; між текстовим редактором і електронними таблицями появилась тема «Векторна комп’ютерна графіка», 10 кл. Електронні таблиці. Табличний процессор і 12 кл. Аналіз даних у середовищі табличного процессора. І Т.Д.)
4. В переліку програмного забезпечення є ОС Windows XP і Linux, а всі інші програми тільки під Windows XP.

Для викладання за цією програмую, треба мати дуже великі (рівень кандидата) знання з математики.
ПОГЛИБЛЕНЕ ВИВЧЕННЯ
1. Тема 10 кл. «Основи математичної логіки та її прикладне значення», які розумні діти будуть, а цю тему вивчав на алгебрі 1-2 курсі університету фізико-математичного факультету.
2. Тема 10 кл. «Застосування елементів комбінаторики для розв’язування алгоритмічних задач», а з математики вивчається в 11 кл.
А взагалі, якщо ці програми причесати то вийдуть непогані (можливо).

Отредактировано Куліковський Олександр (2007-12-09 16:15:14)

28

Шановні колеги!
Від обговорення програм переходимо до проведення майстер класів.
Нагадаю, що у вересні 2008 р. був проведений семінар керівників методичних об'єднань, 19.11 - семінар вчителів інформатики пілотних шкіл. На обох семінарах була надана можливість придбати посібники для профільних курсів. Завадський Ігор Олександрович, к.ф.-м.н., доцент Київського НУ ім.Т.Г.Шевченка детально розповів про структуру курсів і план підготовки вчителів. У 2009 році будуть проведені майстер-класи, якими планується охопити понад 52 вчителя області, які в подальшому проведуть майстер-класи у районах (містах).

Запрошую вчителів долучитися до цієї справи. Ви можете зареєструватися і вибрати один із шести курсів:
Візуальне програмування.
Інтернет.
Web-дизайн.
Комп'ютерна графіка.
Створення презентацій.
Інформаційні технології.

29

15 квітня 2009 р. майстер-клас з основ візуального програмування проводитиме Завадський Ігор Олександрович, к.ф.-м.н., доцент Київського НУ ім.Т.Г.Шевченка.
Зареєструвалося 25 учасників даного тренінгу.
Лист-виклик надісланий у відділи і управління освіти та розміщений на сайті інституту. Лист-виклик знайдете тут

30

Все максимально зрозуміло, буду 15 у визначений час.